Algemene voorwaarden

INHOUDSOPGAVE

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Algemeen
Artikel 3 - Het aanbod
Artikel 4 - Totstandkoming van overeenkomsten
Artikel 5 - Herroepingsrecht
Artikel 6 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 7 - Uitsluiting van herroepingsrecht
Artikel 8 - De prijs
Artikel 9 - Naleving en garantie
Artikel 10 - Levering en uitvoering
Artikel 11 – Betaling
Artikel 12 - Overmacht
Artikel 13 – Klachten
Artikel 14 – Geschillen
Contactgegevens
  

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

  1. Gaaf Amsterdam: onder Gaaf Amsterdam wordt in deze voorwaarden verstaan Gaaf Amsterdam V.O.F., gevestigd te (5951 GL) Belfeld aan de Tegelseweg 13 en in de kamer van koophandel ingeschreven onder nummer 93.21.25.18. Het BTW-nummer van Gaaf Amsterdam is: NL866314556B01. Verdere contactgegevens zijn te vinden onderaan deze algemene voorwaarden. 
  2. Koper: de natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf welke middels de webshop van Gaaf Amsterdam op www.gaafamsterdam.nl met Gaaf Amsterdam een overeenkomst sluit. 
     

    ARTIKEL 2 - ALGEMEEN

    1. Deze algemene voorwaarden maken deel uit van alle door Gaaf Amsterdam te sluiten overeenkomsten en zijn van toepassing op alle door Gaaf Amsterdam gedane aanbiedingen. De toepasselijkheid van voorwaarden van Koper wordt door Gaaf Amsterdam uitdrukke­lijk uitgesloten. In geval van nietigheid van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden blijven de overige bepa­lingen van kracht. 
    2. Gaaf Amsterdam heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Gaaf Amsterdam zal Koper in geval van een materiële wijziging tenminste een maand voordat de betreffende wijziging of aanvulling van kracht wordt, hiervan schriftelijk in kennis stellen. Tenzij Koper binnen twee weken na datum van verzending van de schriftelijke kennisgeving schriftelijk bezwaar tegen de algemene voorwaarden maakt, wordt Koper geacht stilzwijgend te hebben ingestemd met de wijziging of aanvulling. 
    3. Na de totstandkoming van de overeenkomst gemaakte aanvullende of gewijzigde afspraken en/of toezeggingen door of namens Gaaf Amsterdam binden Gaaf Amsterdam slechts indien zij door Gaaf Amsterdam worden bevestigd. 
       

      ARTIKEL 3 - HET AANBOD

      1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
      2. Het aanbod is aan verandering onderhevig. Gaaf Amsterdam heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
      3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod correct te beoordelen. Indien Gaaf Amsterdam gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
      4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
      5. De afbeeldingen van de Producten zijn een getrouwe weergave van de aangeboden Producten. De Onderneming kan niet garanderen dat de afgebeelde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de Producten.
      6. Elk aanbod bevat informatie waaruit de Koper kan opmaken welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: de prijs, met uitzondering van de inklaringskosten en de BTW bij invoer. Deze extra kosten zijn voor rekening en risico van de klant.
      7. De post- en/of koeriersdienst maakt gebruik van de speciale verordening voor post- en koeriersdiensten bij invoer. Deze verordening is van toepassing indien de goederen worden ingevoerd in het EU-land van bestemming, wat hier het geval is. Het post- en/of koeriersbedrijf int de BTW (ook in verband met de inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen; de kosten van verzending, indien van toepassing; de wijze waarop de overeenkomst tot stand dient te komen en de voor de totstandkoming ervan noodzakelijke handelingen; of het herroepingsrecht al dan niet van toepassing is; de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst; de termijn voor aanvaarding van het aanbod of de termijn waarbinnen de handelaar de prijs garandeert; de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand, indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het gewone basistarief voor de gebruikte communicatietechniek; of de overeenkomst na de sluiting ervan wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze zij door de consument kan worden geraadpleegd; de wijze waarop de Koper, vóór de sluiting van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte informatie kan controleren en desgewenst corrigeren; alle andere talen dan het Nederlands waarin de overeenkomst kan worden gesloten; de gedragscodes waaraan de handelaar is onderworpen en de wijze waarop de Koper die gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en de minimumduur van de overeenkomst op afstand in geval van een langere transactie.
      8. Optioneel: beschikbare maten, kleuren, materiaalsoorten.

       

      ARTIKEL 4 - TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN

      1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Koper van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
         
        Indien de Koper het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Gaaf Amsterdam onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Gaaf Amsterdam is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
         
        Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Gaaf Amsterdam passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien Koper elektronisch kan betalen, zal Gaaf Amsterdam daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
         
        Gaaf Amsterdam kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of Koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Gaaf Amsterdam op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
         
        Gaaf Amsterdam zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
         
        1. Het bezoekadres van de bedrijfsvestiging van de ondernemer waar Koper met klachten terecht kan;
         
        2. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop Koper van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
         
        3. De informatie over garanties en bestaande service na verkoop;
         
        4. De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij Gaaf Amsterdam deze gegevens al aan Koper heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
         
        5. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
         
        In geval van een duurovereenkomst geldt de bepaling in het vorige lid alleen voor de eerste levering.
         
        Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betrokken producten. 


      ARTIKEL 5 - HERROEPINGSRECHT

      1. Bij de aankoop van producten heeft Koper de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 15 dagen, mits anders aangegeven, na ontvangst indien de producten in originele staat zijn met de labels unsealed. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door Koper of een vooraf door Koper aangewezen en aan Gaaf Amsterdam bekend gemaakte vertegenwoordiger.
         
        Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product in originele verpakking met labels unsealed aan Gaaf Amsterdam retourneren, conform de door Gaaf Amsterdam verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
         
        Wanneer Koper gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 15 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan Gaaf Amsterdam. Koper dient dit kenbaar te maken door middel van een schriftelijk bericht / e-mail. Nadat Koper kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient de klant het product binnen 14 dagen te retourneren. Koper dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
         
        Indien Koper na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, of het product niet aan Gaaf Amsterdam heeft teruggezonden, is de koop een feit. 

      ARTIKEL 6 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

      1. Indien de Koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending van de goederen ten laste van de Koper.

      2. Indien de Koper een bedrag betaald heeft, zal de handelaar dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. Voorwaarde is dat de goederen reeds bij de handelaar zijn aangekomen of dat een sluitend bewijs van de volledige terugzending kan worden overgelegd.


      ARTIKEL 7 - UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT

      De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 1 tot en met lid 8. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
       
      Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten: 
      1. Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig de specificaties van de consument;
      2. Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
      3. Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
      4. Die snel bederven of verouderen;
      5. Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
      6. Voor losse kranten en tijdschriften;
      7. Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
      8. Voor hygiënische producten.
      Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor diensten:
      1. Betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
      2. Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
      3. Betreffende weddenschappen en loterijen.

      ARTIKEL 8 - DE PRIJS

      Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur kunnen de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet worden verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

      In afwijking van het vorige lid kan de handelaar producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop hij geen invloed heeft, met variabele prijzen aanbieden. Dit verband met schommelingen en het feit dat de vermelde prijzen adviesprijzen zijn, wordt in het aanbod vermeld.

      Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

      Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer hiermee heeft ingestemd en:

      1. zij voortvloeien uit wettelijke bepalingen of regelingen, of

      2. Koper het recht heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

      Volgens artikel 5, lid 1, van de BTW-wet van 1968 is de plaats van levering het land waar het vervoer aanvangt. In dat geval vindt de levering plaats buiten de EU. Dienovereenkomstig zal het post- of koeriersbedrijf de BTW bij invoer en/of de inklaringskosten van de klant vorderen. Daarom zal de ondernemer geen BTW aanrekenen.

      Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. In geval van druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen een onjuiste prijs te leveren.

       

      ARTIKEL 9 - NALEVING EN GARANTIE

      Gaaf Amsterdam staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Gaaf Amsterdam er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
       
      Een door de Gaaf Amsterdam, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Koper op grond van de overeenkomst tegenover Gaaf Amsterdam kan doen gelden.
      Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 15 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
       
      De garantietermijn van Gaaf Amsterdam komt overeen met de garantietermijn van de fabrikant. Gaaf Amsterdam is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen t.a.v. het gebruik of de toepassing van de producten.
       
      De garantie is niet van toepassing indien:
      De Koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of aangepast of door derden laten repareren en/of aanpassen;
      De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig behandeld of in strijd met de aanwijzingen van Gaaf Amsterdam en/of op de verpakking;
      De ontoereikendheid is geheel of gedeeltelijk het gevolg van overheidsvoorschriften die zijn of zullen worden opgelegd met betrekking tot de aard of de kwaliteit van de gebruikte materialen. 

      ARTIKEL 10 - LEVERING EN UITVOERING

      Gaaf Amsterdam zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
       
      De plaats van levering is het adres dat de Koper aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
       
      Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij Koper akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Koper hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Koper heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
       
      In geval van ontbinding conform het vorige lid zal Gaaf Amsterdam het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
       
      Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Gaaf Amsterdam zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Gaaf Amsterdam.
       
      Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Gaaf Amsterdam tot het moment van bezorging aan Koper of een vooraf aangewezen en aan Gaaf Amsterdam bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
       

      ARTIKEL 11 - BETALING

      Voor zover niet een andere datum is overeengekomen, dienen de door Koper verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn, als bedoeld in artikel 6, lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, gaat deze termijn in nadat Koper de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
       
      Koper heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Gaaf Amsterdam te melden.
       
      In geval van wanbetaling van Koper heeft de Gaaf Amsterdam behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

      ARTIKEL 12 - OVERMACHT

      1. Indien de toeleverancier(s) van Gaaf Amsterdam, door welke oorzaak ook, in gebreke blijven met leveren, danwel niet tijdig of niet deugdelijk leveren, geldt dit ten aanzien van Koper voor Gaaf Amsterdam als overmacht vanaf de uiterste leverdatum. Als overmacht heeft eveneens te gelden: ijsgang, extreme weersomstandigheden, terroristische aanslagen, overstroming,  juridische ristricties, staking, overheidsmaatrege­len, vertraging in de aanvoer, uitvoerverbod, oproer, oorlog, mobilisatie, transportbelemmering, defecten aan machi­nes, storing in de levering van energie, invoerbelemmering, brand en alle andere vormen van overmacht. De verplichtingen van Koper worden, wanneer Gaaf Amsterdam zich op de in dit artikel bedoelde omstandigheden beroept, tevens opgeschort. 
      2. Indien de overmachtsituatie één maand of langer heeft geduurd, heeft Koper het recht de overeenkomst met Gaaf Amsterdam voor het gedeelte dat nog niet door Gaaf Amsterdam is nagekomen te ontbinden. 

       

      ARTIKEL 13 - KLACHTEN

      Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Gaaf Amsterdam, nadat Koper de gebreken heeft geconstateerd.
      Bij Gaaf Amsterdam ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Gaaf Amsterdam binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer Koper een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
       
      Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat aan de geschillenbeslechtingsprocedure is onderworpen.
       
      Een klacht schort de verplichtingen van Koper niet op, tenzij Gaaf Amsterdam schriftelijk anders aangeeft.
       
      Indien een klacht door Gaaf Amsterdam gegrond wordt bevonden, zal Gaaf Amsterdam naar zijn keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

      ARTIKEL 14 - GESCHILLEN

      Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Zelfs als Koper in het buitenland woont.  

       

      CONTACTGEGEVENS

      Gaaf Amsterdam
      Tegelseweg 13 
      5951 GL  Belfeld 

      Contactformulier